fredag 3 april 2015

Månadens blogg - April

Jag som gästbloggar, Libra, tänker lägga upp en blogg i månaden som jag tycker är värd lite extra uppmärksamhet. 

Under april månad så har jag valt att Jakten efter total lycka ska få den äran. Detta är en blogg som ligger mig varmt om hjärtat och som jag har följt väldigt länge. Hon bloggar öppet och känsligt om sin tuffa resa efter att få sitt efterlängtade barn. Efter en fertilitetsutredning fick hon konstaterat en obefintlig ägglossning och PCO/PCOS samt att hennes sambo har väldigt få och slöa spermier. De fick då domen att det är IVF med ICSI som gäller.

De har gjort 5 IVF-försök och 4 FET. Både med egna ägg och spermier samt donerade. De har lyckats bli med barn 5 gånger men tyvärr har 4 av dem slutat med missfall. För tillfället hoppas de på att komma i mål med den pågående graviditeten. De har åkt till Aten och gjort en immunologisk utredning och därefter fått testa diverse olika mediciner. Idag står de i adoptionskö och ska precis starta föräldrautbildningen.

http://jakteneftertotallycka.blogspot.se/

 Jag söker olika bloggar som handlar om ofrivilllig barnlöshet. Finns det någon som har tips på bloggar som handlar om IVF-PGD, adoption, regnbågsfamiljer, singlar, donation eller surrogat så tages de tacksamt emot. Maila mig på librasivf@outlook.com

/Libra (Gästbloggare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.