torsdag 2 april 2015

Gästbloggare - Libra

Hej!
Libra kallar jag mig och ska vara gästbloggare här ett tag. I vanliga fall så bloggar jag på minbebis.com/blogg/libra/ Där skriver jag om min och min mans resa i IVF-världen.

Jag tänkte börja med en presentation.

Vi började försöka skaffa barn sommaren 2009. Men inget hände och vi tog kontakt med en fertilitetsklinik. Där blev vi klassade som oförklarligt barnlösa. Vi har idag gjort 5 IVF-försök där vi lyckats 2 gånger. Vi har förlorat vår dotter i vecka 22 samt fått ett MA i vecka 10. De andra försöken har slutat i väldigt tidiga missfall.

Nu står vi i kö för adoption och funderar på att göra ett 6:e IVF-försök innan sommaren. Men först kämpar jag med att få en diagnos på endometrios.

Jag kommer även att lägga upp Månadens Blogg. Så kom gärna med tips på bloggar som handlar om ofrivillig barnlöshet som ni tycker är värda extra uppmärksamhet.

Hoppas ni tycker att det ska bli kul att följa mig.

❤Libra

2 kommentarer:

  1. Vi är många som har varit med om långa och tuffa resor men att missta ett barn så sent i graviditeten måste vara fruktansvärt. Kan tänka mig att det är svårt att gå vidare och släppa taget också när ni trots allt har blivit gravida flera gånger. Men det låter klokt att köra parallellt med adoptionsspåret. Om det inte skulle lyckas med en graviditet så har ni det att falla tillbaka på utan att den chansen har gått förlorad för att man har väntat för länge. Jag önskar idag att vi ställde oss i kö långt tidigare än vi gjorde. Men det är alltid lätt att vara efterklok :) Nu har vi ju vår efterlängtade guldklimp och är så tacksamma och lyckliga över honom. Om du vill får du gärna tipsa om min nya blogg, om vår resa mot ett syskon genom adoption, http://resanmotsyskon.blogspot.se/. Förutom att skriva om vår egen, nuvarande process försöker jag sprida kunskapen om adoption och barnlöshet.
    Stort lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar. Jag ska börja följa din blogg. Intressant att följa någon som är mitt uppe i adoptionen. Ett stort lycka till!
      /Libra

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.