tisdag 10 april 2012

Det välkända hålet

Jaha, då sitter jag där igen.
I det välkända svarta, djupa hålet.
Varför då?

Jo, återigen har en ivf inte gått den väg som jag vill.
När vi åkte hem från kliniken den 25 mars med TVÅ helt perfekta embryon i min livmoder var ju lyckan gjord. Detta skulle ju fungera. Så var det ju bara. Dessutom att få tillbaka två små liv på Maria bebådelsedag var ju bara det ett tecken på att det skulle gå bra!
Trodde att de följande två veckorna skulle vara en räkmacka fram till plusset i söndags, men redan i tisdags visste jag att det var kört då blodet kom.

Och vips var jag i hålet. Igen!

Ska detta verkligen aldrig fungera igen? Vi vet ju att jag kan bli gravid med ivf. Två gånger dessutom. Varför kan det inte gå igen??

Nu kommer vi ta sommarlov från allt som ivf innebär. Det känns som om vi behöver det. Vi har de senaste två åren hunnit med sex fullständiga ivf-försök, en frysåterföring, ett MA i vecka 9 och en förlossning i vecka 20 på grund av att vi var tvungna att avbryta graviditeten, begravning av vår Pojke, sorg och smärta.

Allt detta inom loppet av två år tror jag kan få vem som helst att känna sig lite trött.

//Anna

.

1 kommentar:

  1. Vet knappt vad jag ska skriva mer än "kämpa på!". Själva har vi inte kommit så långt som ivf. Försökt bli gravida i över 1,5 år, fick mf för 2 månader sedan, och väntar nu på operationstid för att ta bort sköldkörteln. Förhoppningsvis lyckas vi plussa igen efter operationen, men just nu är jag också i det svarta hålet..
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.